Program preinkubacji prowadzony jest przez zespół Centrum Innowacji PW.
Program jest podzielony na dwa etapy:
I - Pierwszy etap Preinkubacji, trwający 3 miesiące, pomaga zespołom posiadającym innowacyjny pomysł w rozwinięciu go oraz opracowaniu modelu biznesowego. Program składa się z trzech filarów: serii warsztatów biznesowych, pracy z mentorem oraz wsparcia zapewnionego przez naszych ekspertów. Zespoły biorące udział w programie intensywnie pracują przez cały okres jego trwania.
II - W drugim etapie Preinkubacji najlepsze zespoły biorą udział w dalszym wsparciu (~4 miesiące) zawierającym serię bardziej zaawansowanych warsztatów biznesowych, intensywniejszą pracę z mentorem i bliższą współpracę z ekspertami. Jednym słowem przygotujemy Wasz zespół do założenia spółki i wejścia na rynek.
Wprowadzenie do modeli biznesowych, budowanie hipotez rynkowych, analiza Lean Canvas i Lean Startup - to wszystko jest strukturą, na któej oprzesz rozwój swojego projektu
Ten temat jest rozdzielony na dwa warsztaty, dzięki temu możemy dokładnie wprowadzić uczestników w temat customer development: tłumaczymy jak stawiać hipotezy, poznawać rynek oraz analizować konkurencję i potrzeby klienta, a następnie pomagamy w analizie zebranych danych w celu dalszego rozwinięcia projektu. To jest serce tego etapu preinkubacji.
Warsztat, podczas którego uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi marketingu i sprzedaży, przygotują persony swoich klientów, poznają narzędzia marketingu internetowego i przygotują swój własny plan marketingowy.
Warsztat dający bazę do budowania strategii ochrony własności intelektualnej wewnątrz przyszłej spółki
Warsztat, który pomaga uczestnikom w stworzenia kilkuminutowego pitchu, który będzie im potrzebny na dalszych etapach projektu przy pozyskiwanie inwestorów.
Pogłębienie tematu pracy w zespole, odpowiedniego zarządzania czasem i zasobami, a także bardziej długofalowy plan pracy zespołu.
Pomoc w zakresie pozyskiwania i analizowania danych. Wsparcie w zakresie lepszego rozpoznania rynku oraz kontaktu z większą liczbą potencjalnych klientów.
Wstęp do finansów i rachunkowości. Wskazanie kluczowych wskaźników finansowych przyszłej spółki.
Przybliżenie najczęściej stosowanych konstrukcji prawnych stosowanych w spółkach kapitałowych. Wskazanie, na co należy zwrócić uwagę przy zakładaniu spółki i jakich błędów unikać.
Pogłębienie wiedzy uzyskanej w pierwszym etapie Preinkubacji. Praca z każdym zespołem o charakterze bardziej indywidualnym, dokładniejsze rozplanowanie kampanii marketingowej oraz sprzedaży.
Pogłębienie z pierwszego etapu Preinkubacji na temat podatków, przedstawienie możliwych form opodatkowania.
Przybliżenie schematów funkcjonowania dużych instytucji. Wskazanie najczęstszych problemów przy współpracy z korporacjami i administracją publiczną, a także sposobów ich unikania.
Pogłębienie wiedzy z pierwszego etapu Preinkubacji na temat prezentowania swojego pomysłu inwestorom. Próbne prezentacje zespołów, a następnie rozbudowany feedback na temat mocnych i słabych punktów prezentacji.
Pomoc w zakresie zrozumienia funkcjonowania spółek kapitałowych w obszarze sprawozdań. Omówienie przykładowych sprawozdań oraz przygotowanie próbnego sprawozdania finansowego.
Free AI Website Builder